Har fastighetsmäklarna insett betydelsen av PR?

Björn Mellstrand
Björn Mellstrand 29 september, 2004
Kategorier:
Blogg, PR och kommunikation

Har ni tänkt på en sak? Hur ofta är det inte så att en lägenhet som är med i något inredningsreportage i någon av drakarnas bostadsbilagor kommer ut till försäljning några veckor efter reportaget publicerats. På bilderna färgglada bilder ser vi unika detaljer. Vi får en känsla av trivsel och vi kan drömma om att också få bo i den lägenheten.

Efter att ha varit på flera visningar under våren och hösten så börjar jag se ett samband. På flera visningar så ligger reportagen uppslagna på köksbordet eller hallbordet i lägenheten. Och därmed blir vi påminda. Och signalen är tydlig – du kan bo i en lägenhet som varit med i en inredningstidning.

Är det så att medverkan i inredningstidning eller en bostadsbilaga höjer intresset för lägenheten? Och kanske till och med priset för säljaren?

BjM