Har det gått inflation i årets bästa byrå?

Björn Mellstrand
Björn Mellstrand 19 januari, 2006
Kategorier:
Blogg, PR och kommunikation

Frågan är om det inte har gått inflation i ”Årets bästa byrå”. I måndags presenterade Veckans Affärer en undersökning – då rankades JKL som Sveriges bästa PR-byrå. Grattis JKL! Igår presenterade Resumé en kundundersökning som utsåg Westander till Sveriges bästa PR-byrå med en omsättning över 15 Mkr. Grattis Westander! 

I nästa vecka kommer DI:s undersökning att presenteras och då kommer troligen ytterligare en PR-byrå få titeln ”Årets byrå”. För att komplicera det ytterligare så lär det också dyka upp ytterligare en byrå som får titeln ”bäst” när Resumé presenterar en lista över de bästa PR-byråerna med en omsättning under 15 Mkr.

Frågan är om det gått inflation i titeln ”bästa byrå”? Urvattnas titeln? Vem är egentligen Sveriges bästa byrå? Den som Veckans Affärer utser, Resumé eller Dagens Industri? Eller är det helt ointressant och bara ett introvert navelskåderi?

BjM