Boratsuccé

Björn Mellstrand
Björn Mellstrand 07 november, 2006
Kategorier:
Blogg, Medieval & -konsumtion, PR och kommunikation


Jag måste erkänna en sak – jag gillar Borat. Ända sedan han gjorde entré i ”Ali G Show” så har jag skrattat och satt skratten i halsgropen. Filmen är bra, kombinationen av skratt och att man skäms, till och med bitvis förträfflig.

Dessutom är jag imponerad över den otroligt lyckade lanseringen av filmen som filmbolaget genomfört. En kampanj som verkar ha nätet som huvudmedium. Borats sida på MySpace är välbesökt. Likaså filmens hemsida. Det verkar som att sneak views på bland annat Youtube har varit en viktig del av lanseringen. Det finns över 2 300 filmer som är tagade med Borat. Många användare har laddat upp sina egna filmer. Det måste vara en dundersuccé när man får folk att spela in sina egna Borat-filmer. Dessutom så en av kvällstidningarna anordnat look-a-like tävlingar på sin webbplats.

Jag är imponerad.

BjM

Andra bloggar om: