Dela på kunskap!

Björn Mellstrand
Björn Mellstrand 20 september, 2007
Kategorier:
Blogg, JMW Nytt, PR och kommunikation, Reflektioner

Jag har fått många reaktioner på vårt rundabordssamtal om sociala medier. ”Modigt”, ”Bra initiativ”, ”Tänk att ni vågade”. De flesta är förvånade över att vi på JMW delar med oss av vår kunskap till konkurrenter.

Att vi bjöd in till ett rundabordssamtal om sociala medier grundar sig i övertygelsen om att vi på JMW inte har all kunskap. Vi har bara en, två eller tre av många pusselbitar. Det finns många kloka människor i vår bransch som har ytterligare pusselbitar. Genom att dela med sig kanske vi tillsammans kan lösa en större del av eller hela det stora pusslet.

rundabord.jpg

Genom att dela kunskap med varandra inspirerar vi varandra. Vilket leder att branschen som helhet blir bättre. Om fler kommunikationsbyråer jobbar med de sociala medierna uppstår fler affärsmöjligheter.

Visst konkurrerar vi om uppdrag och kompetenta medarbetare. Vi på JMW är också övertygade om att det finns tillräckligt med affärsmöjligheter för oss alla.

Och dessutom som kommunikationskonsulter är vi ett kunskapsföretag. Jag är övertygad om att bjuda på kunskap är ett av de bästa sätten för kunskapsföretag att marknadsföra sig själva.

Det vore kul om fler byråer följer efter. Då kommer PR- och kommunikationsbranschen i Sverige bli grymt vass.

Björn