10 i topp-lista för lögner bland Amerikanska PR-byråer

Tidigare Medarbetare 05 oktober, 2007
Kategorier:
Blogg, PR och kommunikation

Amerikanska PR-byrån Blinn publicerar de 10 vanligaste lögnerna som de anser att en PR-byrå serverar sina kunder.

  1. Vilken fantastisk produkt/tjänst ni erbjuder!
  2. Ert uppdrag kommer att tas om hand av våra toppkonsulter
  3. Vår byrå har gedigen erfarenhet av er bransch
  4. Vi gör det vi ska
  5. Vi kan Webb 2.0. (”Run away fast from any agency that suggests Twitter or Facebook can magically solve all of your PR-problems.”)
  6. Vi har extremt goda relationer med xx på den och den tidningen.
  7. Vi har kontor över hela världen
  8. Vi erbjuder målinriktade strategiska medierelationer
  9. Vi är väldigt bra på omvärldsbevakning
  10. Det är inte vårt fel, er produkt/tjänst är inte så uppseendeväckande!

Det roligaste är relationen mellan den första punkten och sista…man ser processen framför sig. Som en relation, först är allt bra och sen var han/hon inte så märkvärdig.

Ger publiceringen av den här listan Blinn PR den trovärdighet de tänkt sig? Varje PR-köpare kommer anta att listan baseras på verkliga lögner, vems undrar jag om inte just deras egna . . .

Brit