ICA-Stig borde öppna slakteributik

Tidigare Medarbetare 19 december, 2007
Kategorier:
Blogg, Omvärldskoll, Reflektioner, Reklam

Efter nya incidenter med köttfusk i en ICA-butik får vi se hur snabbt förtroendet för ICA återskapas. I min lokala ICA-butik är det verkligen märkbart ödsligt och det är ändå veckan före jul.

Det mest anmärkningsvärda med den senaste incidenten är att den aktuella ICA-handlaren i Uppsala var, enligt DN, med på ICAs stormöte i Stockholm förra veckan. ICA-Stig får genast kommentera i kvällspressen.

 ICA-Stig har onekligen fått en central roll i det som hänt ICA. Frågan är om ICA-Stigs eget varumärke blivit större än ICAs eget. Snart behöver nog också skådespelaren Hans Mosesson ta ställning till sitt eget varumärke ifall det dyker upp fler liknande händelser.

Hur skulle det påverka varumärket om ICA-Stig hoppar av med hänvisning till det som hänt i charkdiskarna i ICA-butiker?

Undrar hur samtalen  går mellan honom och ICAs ledningsgrupp för att förhindra just detta. I rådande kris vore det intressant att veta hur ICA internt hanterar att en av deras främsta talespersoner är en fiktiv reklamgestalt ?

Intressant utveckling av ett reklamkoncept . . .

Men jag vet ett jobb för ICA-Stig. Tänk vilken lysande framtid små privata slaktare har framför sig nu. Köttdebatten väcker drömmar om 50-talets kvartersköttbutiker med ett närproducerat ekologiskt utbud.

Där bakom disken pasar sådana som ICA-Stig.
/Brit