Om företag som bloggar

Björn Mellstrand
Björn Mellstrand 24 mars, 2008
Kategorier:
Blogg, Sociala medier

Mattias Östmar, PRfekt.se presenterade sin undersökning av företagsbloggar på ett frukostseminarium hos JMW i mitten av mars. Efter frukostmötet blev det också officiellt att Mattias börjar som kommunikationsanalytiker hos oss vilket vi är väldigt stolta och glada över!

Efter Mattias dragning kan ni också ta del av den spännande diskussionen bland mötesdeltagarna om vad man kan och inte kan blogga om. samt deras egna erfarenheter av företagbloggande. Törs pr-byråer blogga om mediekritik till exempel var en fråga som ställdes?

Bloggandet är ett utmärkt sätt för företag att börja närma sig de sociala medierna. Många företag missar dock att ta chansen trots att det ger en möjlighet att starta konversationer som är viktiga att föra för företag och den verksamhet man bedriver. Även den minsta organisation kan med en gedigen bloggstrategi vara med och påverka. Bloggar är en viktig del för företag idag som vill föra en dialog med sina konsumenter och nå ut direkt till dem.

/JMW