Lika som bär

Tidigare Medarbetare 19 juni, 2008
Kategorier:
Blogg, JMW noterar, Nya medier etc

      

Chic och Glaze är Sveriges två nyaste tidningar – en ämnar vara Sveriges Kändistätaste Modemagasin medan den andra är en Snabbare och Snyggare Shoppingtidning.  Det har skrivits en del om dem båda på dagensmedia.se och nu när jag har dem framför mig så förstår jag vad de menar. De är nästan exakt likadana. Papperskvalitén, färgsättningen och typsnitten på tidningarnas framsida är så lika att det är svårt att se att det är två olika tidningar när de står i Pressbyråns tidningshylla. I båda tidningar kan man läsa om vad kändisarna har på sig, bästa köpen och det senaste kändisskvallret. Det känns tveksamt att båda kommer att överleva. Frågan är vilken som kommer segrande ur striden?  Glaze som är Solo G’s ersättare, lanserades först men under mycket mildare former än Charlotta Flinkenbergs Chic som lanserades i samband med den omsusade Sex and the City premiären i veckan och just nu står Chic längst fram i lokala Pressbyråns tidningshylla…

Marika Björklund