E.ON väljer JMW och Heimer & Company för employment branding uppdrag

Tidigare Medarbetare 16 juli, 2008
Kategorier:
Blogg, JMW Nytt, Sociala medier

Sara Lidvik, HR E.ON Sverige berättar om deras sociala mediesatsning

Koncern HR inom E.ON Sverige har valt att anlita oss och Heimer & Company för ett gemensamt Employment Branding uppdrag.

Employment Brandinguppdraget för E.ON handlar om att på olika sätt visa på vilken dynamisk och spännande arbetsplats företaget är. För att nå framgång med Employment Branding strategier krävs att alla anställda har en gemensam syn på företaget. Sociala medier är ett verktyg som hjälper till att gestalta dessa visioner och värderingar via medarbetarna. Ett kitt mellan alla aktiviteter under en anställds livscykel på företaget.

- Employment Brandingarbetet effektiviserar och förnyar rekryteringsarbetet på ett spännande sätt samt attraherar nya målgrupper, säger Pernilla Nilsson, chef rekrytering och skolkontakter, Koncern HR E.ON Sverige.

Under sommaren har de första sociala medierekryteringsannonserna publicerats och idag lanseras en nationell tävling där E.ONs sommarjobbare uppmanas  att  skicka in videoklipp eller blogga från sitt sommarjobb under namnet E.ON Young Heroes.


Här berättar Sara Lidvik om E.ON Young Heroes

- E.ONs framtid bygger på att säkerställa tillgång till anställda med rätt kunskap vid rätt tillfällen. Att använda sig av sociala medier hjälper till med precis det. Stolta medarbetare gör E.ON attraktivt som arbetsgivare och det är vad till exempel E.ON Young Heroes bygger på, säger Björn Mellstrand, VD på JMW.


Sara Lidvik berättar om E.ON New Jobs

-Att samarbeta över byrågränser som kommunikations- och reklambyrå är viktigt i ett sammanhang där sociala medier i mediemixen driver på en utveckling där byrågränser suddas ut allt mer, säger Niclas Strandh, kreativ planner och delägare på Heimer & Company.

Niclas Strandh arbetar tillsammans med Brit Stakston från JMW med detta uppdrag för E.ON Sverige. Båda ger regelbundet kurser om bland annat sociala medier och företagsbloggande och är båda aktiva bloggare. Även Björn Falkevik från Lidne Inc ingår i arbetsgruppen.

Här skriver Resumé och här skriver Dagens Media om vårt nya uppdrag.