Vintage-Twitter

Björn Mellstrand
Björn Mellstrand 17 november, 2010
Kategorier:
Blogg, JMW Nytt, twitter

Also in english below

Här kommer ett litet roligt case från JMW-fabriken som vi är mycket stolta över.

Med över 100 miljoner användare världen över får Twitter sägas ha blivit mer än ett fenomen de senaste åren, det är ett vida accepterat verktyg för att skicka korta meddelande till varandra. Precis som sms, men med Twitter kan alla se vad du skrivit om du så önskar.

Fantastiskt.

Mitt i allt detta fyller Post-It 30 år.

Det som från början sägs ha varit ett misslyckat klister blev snabbt en standard för små korta meddelanden. Antingen lite dolt så bara mottagaren hittar dem. Eller på en offentlig plats för alla att beskåda.

Vintage Twitter är en kärleksfull hyllning till Twitter, med en påminnelse om att korta meddelande inte är något nytt fenomen.

Lådan, bestående av 500 Post-It lappar (eller vintage tweets) och en liten penna, delades bland annat ut på Distruptive Code, en konferens för webbutvecklare i Stockholm, under hösten 2010.

Uppdragsgivare:
Marie Söderqvist och Magnus Arebert, 3M Sverige

Arbetsgrupp:
Creative Director: Joakim Karlsson
Planner: Niclas Strandh
AD: Jonas Böttiger
Illustratör: Thomas Olsson

In english

With more than 100 million users worldwide, Twitter has over the recent years not only become a phenomenon, but a widely accepted tool to send short message to each other. Just like when we text each other on the phone, but visible to anyone.

Amidst all this, Post-It celebrates 30 years in the business.
What initially was considered a failed adhesive turned into maybe the most famous little piece of paper in history. Post-It became the standard for small, short messages and was used both between people and in public spaces, for anyone to see.

Vintage Twitter is a loving homage to Twitter, with a reminder that the short message is not a new invention.

The box, consisting of 500 Post-It notes (or vintage tweets) and a small pencil, was handed out at Disruptive Code, a conference for web developers in Stockholm, during autumn 2010.

Advertised brand: Post-It
Advert title(s): Vintage Twitter
Headline and copy text (in English):

[Text on box]
Vintage Twitter
An original that sticks!
They are twittastic!
We have twittered for 30 years, but in our own way. (in Swedish)

Communications Agency: JMW Kommunikation, Stockholm, Sweden
Agency website: http://www.jmw.se
Creative Director & Copy: Joakim Karlsson
Art Director: Jonas Böttiger
Illustrator: Thomas Olsson
Planner: Niclas Strandh
Published: September, 2010
Short rationale (optional):