Svensk kreativitet i Cannes

Tidigare Medarbetare 23 mars, 2013
Kategorier:
Sociala medier
made @sweden
 

Det här är riktigt skoj, inom ramen för Cannes Lions körs en tredagsars kreativitetsakademi i att bli svenskt kreativ, uncover creativity the Swedish way. AdAge berättar mer om upplägget för att bli kreativ som en svensk. Det är Svenska institutet och Cannes Lions International Festival of Creativity som satt upp utbildningen. Hos AdAge kan vi läsa att bland annat Mattias Palm-Jensen, Andreas Dahlqvist and Linus Karlsson deltar, grymt att de delar med sig av sin kunskap här. Det är också ett briljant sätt av Svenska institutet att uifrån ett antal stjärnor och fantastiska varumärken manifestera och skärskåda den svenska kreativiteten på detta sätt. Smart att utifrån @sweden-konceptet ta det vidare på det här sättet.

Ska bli roligt att höra hur det gick, hoppas de får fullsatt kurs och förhoppningsvis delar några av deltagarna med sig av sina reflektioner över den svenska kreativiteten!

Vad tycker du är det bästa du sett av den?

/Brit Stakston

 
Det här är inlägg 60 av 100 i bloggutmaningen #blogg100, här kan du läsa vilka andra som deltar. 
Taggad som:
,