H&M gör det igen

Tidigare Medarbetare 27 september, 2015
Kategorier:
JMW gillar, Omvärldskoll, Populärkultur, PR och kommunikation, Reklam

För några veckor sedan skrev jag om H&M-ägda klädkedjan & Other Stories kampanj med transsexuella modeller. Ett modigt och normbrytande drag i ett reklamlandskap som annars är rätt uniformt. Nu har H&M gjort det igen.

Med kampanjen ”Close the Loop” vill H&M få oss att lämna in våra gamla kläder för återvinning – och för att det ska göra ett nämnvärt avtryck är det viktigt att vi alla gör det. Så hur får du alla att göra som du vill? Kommunicera med alla. Och var inkluderande.

H&M låter i sin senaste film (nästan) alla synas. Brittiska InStyle frågar retoriskt ”Has H&M Just Released the Most Diverse Fashion Campaign Ever?” då H & M låter Sikher, muslimer, svarta, vita, tunna och tjocka, unga och gamla, handikappade, homosexuella och transsexuella synas i kampanjen ”Close the Loop” som inleds med copy som ifrågasätter gamla sanningar:

”Wear brown shoes after six. Wear a hat indoors. Wear a shirt skirt after forty, wear a short skirt if you’re a man.”

Hatten av H&M. Ni har gjort det igen.

Se filmen här:

Taggad som:
, ,