The Absolut Company och JMW/Pond nominerade i SABRE Awards

Rebecka Keeling 19 april, 2016
Kategorier:
CSR, Event, JMW Nytt, PR och kommunikation

Creative Space

The Absolut Company har tillsammans med JMW och Pond nominerats till den europeiska PR-tävlingen SABRE Awards för kampanjen Creative Space.

De nominerade har valts ut bland mer än 2 400 anmälningar av en internationell jury på 40 ledande personer inom kommunikationsbranschen. Vinnarna tillkännages vid den årliga Sabre Awards middagen, som kommer att hållas på Station-Berlin den 25 maj.

I juni 2015 öppnade The Absolut Company ett Creative Space i Gröndal, Stockholm. Containrar som tidigare används för att transportera Absolut Vodka fick här nytt liv. De förvandlades till arbetsytor där det bland annat genomfördes ett hackathon med fokus på hållbarhetslösningar. Under Creative Space så föddes många idéer om hur The Absolut Company kan minska sin klimatpåverkan och förbättra sitt hållbarhetsarbete.

– Creative Space och Hackathonet gav oss värdefulla idéer som vi nu tillsammans med våra leverantörer vill se om vi kan omsätta i praktiken. Ökad hållbarhet har varit en ledstjärna för vårt arbete sedan början av 1990-talet. Vi vill dela med oss av nya idéer och utmaningar till de företag och partners som bidrar till våra framgångar. Innovation har varit och är fortsatt en framgångsfaktor för oss. Det här känns som ett naturligt steg i vårt pågående arbete med att lösa de hållbarhetsutmaningar som vi står inför, säger Anna Schreil produktionsdirektör för Absolut Vodka.

Resumé listar alla svenska finalister i SABRE Awards.

Taggad som:
,