Lidl väljer JMWGolin

Samuel Garlöv
Samuel Garlöv 11 oktober, 2017
Kategorier:
JMWGolin Nytt, Uncategorized

Lidl i Sverige har valt JMWGolin till ny PR-byrå efter en pitch. Arbetet inleddes redan tidigare under hösten. Lidl växer idag snabbare än övriga livsmedelsbranschen och har som ambition att växa ytterligare på den svenska marknaden. Med detta kommer öppnande av butiker i ny design samt ett helt nytt kommunikationskoncept.

Under strategi- och kommunikationsdirektör Bella Goldman och kampanjchef Fredrik Marmbrandts ledning ska JMWGolin, tillsammans med den nya reklambyrån Volt och mediebyrån Hear, utveckla Lidls nya kommunikation.

– PR och förtjänade kanaler kommer vara en viktig del i vår framtida kommunikation. JMWGolin visade att de har en förmåga att omsätta kreativa idéer och strategi till verklighet. Kombinerat med deras förståelse för våra utmaningar och möjligheter gjorde att valet föll på dem, säger Gabriella Goldman, strategi- och kommunikationsdirektör Lidl Sverige.

– Alla känner till Lidl, alla har en åsikt, men för alla är den inte positiv. Men Lidl har gjort en jätteresa de senaste åren och idag är man banbrytande inom många områden, inte minst hållbarhet. Nu blir det vårt jobb att berätta detta, säger Björn Mellstrand, JMWGolins grundare och tillika strateg i Lidluppdraget.

För ytterligare information, kontakta:

Gabriella Goldman, Strategi- och kommunikationsdirektör, telefon 070 990 98 98

Louise Leo, vd JMWGolin, telefon 070 821 80 08