Coca-Cola: Move to the Beat

Coca-Cola bad oss arrangera en DJ-tävling inom ramen för deras OS-satsning ”Move to the Beat” för att skapa uppmärksamhet runt OS-låten ”Anywhere in the world” från Coca-Cola i Sverige. De beats som Mark Ronson, en av världsledande producent och DJ, skapat för ”Anywhere in the World” fanns tillgängliga och erbjöds andra tävlande DJs att göra sin egen remix av. Beatsen bestod av ljud från fem olika grenar i OS.

Vårt uppdrag var att identifiera ett antal nyckelambassadörer för att på så sätt få svenska tonåringar att bli en del av ett OS som för Coca-Cola handlade om en fusion av musik och sport. Här fick man möjligheten att utforska ”the beats of London 2012.”

Bland cirka 80 namn sållades ett drygt tiotal DJs fram som senare kom att tävla med en egen remix av ”Anywhere in the World”.  Tre finalister utsågs, vars bidrag publicerades i Nöjesguiden. Vinnaren, Hugo Kalm, utsågs av Nöjesguidens läsare tillsammans med en jury med representanter från Sony Music, Nöjesguiden och Coca-Cola och blev. Här kan man lyssna på Hugos Kalms remix.

Nöjesguiden konstaterade att ”… Anywhere in the World är en av sommarens låtar.”

Den svenske vinnaren Hugo Kalm fick senare resa till London och som enda DJ möta både Mark Ronson och Katy B. Här ovan ser ni intervjun Hugo valde att göra med Mark Ronson under det mötet.

Fler videos från Move to the Beat-aktiviteten i London:

Hugo Kalm om mötet med Mark Ronson

Hugo Kalm om att höra Mark Ronson och Katy B spela

Hugo Kalm möter Katy B

Ett urval artiklar om Move to the Beat:

Hugo Kalm gjorde den bästa Mark Ronson-remixen

Sport och musik hör kanske ihop