Samuel Garlöv ny delägare i JMW

SamuelGarlöv-3

Samuel Garlöv, creative director på JMW, blir ny delägare på byrån där han arbetat sedan 2009. Han har en bakgrund i kommunikation och statsvetenskap från Lunds Universitet och University of California Santa Barbara. De senaste åren har han arbetat med kampanjer för bland annat Coca-Cola, OLW, Microsoft, Free Dawit och The Absolut Company.

– Jag har investerat mycket av mig själv i JMW de senaste fem åren. Det har varit en fantastisk resa så här långt och där jag haft glädjen att växa med byrån. Att ta det här steget nu känns både rätt och inspirerande, säger Samuel.

Samuel tar plats i JMWs ledningsgrupp och har ett övergripande kreativt ansvar för samtliga uppdrag tillsammans med Joakim Karlsson, creative director och vice VD.

– Vi ska ytterligare positionera oss inom marknadskommunikation som får fötter i de förtjänade kanalerna. JMW är ett vasst team med bred kompetens och en massa nyfikenhet. Ett bra grundrecept för engagerande kommunikation. Det vi gör bra idag ska vi nu se till att lyfta till nästa nivå, säger Samuel Garlöv, creative director och partner på JMW.

– Med Samuel som delägare ska vi stärka vår position med ett ökat fokus på kreativ marknadskommunikation där de förtjänta kanalerna har ledartröjan. Jag är väldigt glad över att Samuel nu vill ta ett ökat ansvar, säger Björn Mellstrand, vd och huvudägare.

/Björn Mellstrand

Till toppen