Brit Stakston

Mediestrateg och partner

Brit är mediestrateg och delägare av JMW. Brit analyserar mötet mellan teknik och människa och konsekvenserna för såväl företag som för samhällsutvecklingen i stort. Ingår i regeringens Digitaliseringsråd som rådgivare till it-minister Anna-Karin Hatt. Är medie- och kommunikationsvetare men har mest användning av sina etnologistudier. Att förstå och studera människor är viktigt. Med rötter i Österrike och Norge känner hon sig mer europeisk än svensk. Tycker om film, litteratur och har stor respekt för allt ideellt engagemang. Spinning och musik är annat som gör Brit glad. Eller en wienerschnitzel med topfenstrudel som efterrätt på Esterhazykeller i Wien.

Digitala fotavtryck av Brit

Bloggen är min främsta plats för reflektion men följ mig gärna på den plattform du gillar bäst, vare sig du älskar bilder på Instagram, har Facebook som nav eller föredrar FourSquare för att följa min vardag.

Vi som har mediemakten ville vi haTwitter för oss själva?

17.Mar Har länge funderat över den låga tillväxten av Twitter i Sverige och tror bland annat att dessa eviga mediemaktslistor och elitryktet bidrar till detta. Närheten till makten som är möjlig bidrar till en uteslutande aura runt tjänsten som är intressant att fundera över. Är det så att vi som upptäckt det vill behålla den makten eftersom morgonsofforna de facto bara har plats för ett begränsat antal personer?

Supervalåret och public service

10.Mar Under Mediedagarna, MEG, i Göteborg fick jag och Per Schlingmann ge våra synpunkter på vad vi förväntade oss av Public Service under detta supervalår som bara sker vart 20:e år. Här ser ni samtalet med oss och vad Eva Hamilton, SVT och Cilla Benkö, SR svarade på våra önskemål. Intervjun gjordes av Filip Struwe som [...]

Brit Stakston
E-post:
brit.stakston@jmw.se
Telefon:
+46 (0)8-53 48 07 49
Mobil:
+46 (0)733 83 33 66