Allt postat av Deeped Niclas Strandh

Facebook gör det ännu bättre för företag

11.Feb Inatt släppte Facebook den nya designen för sidhantering. Vad är det som är nytt? Mycket som gynnar konversationen mellan dig som företag och de som valt att följa dig. Vi kommer att fortsätta att berätta om nya funktioner men de viktigaste handlar om hur du som administratör slipper oroa dig för att du blir synlig […]

Facebook Places – företagets fysiska närvaro på Facebook

15.Jan Facebook utökar ständigt sitt erbjudande om att ”bli internet”. Med sina snart 600 miljoner användare rör vi oss mot en punkt där varumärkens närvaro på Facebook blir en hygienfaktor – lika självklart som att ha en hemsida. Att aktiva arbeta med sin Facebooksida, utöka den med ytterligare funktionalitet respektive att berätta och integrera Facebooknärvaron i […]

Gräsrötterna skapar – partierna sprider?

22.Sep Även om det fortfarande kan flyttas några röster hit eller dit i det svenska valet, så har vi i stort facit i hand, och för mig ligger det en mörk skugga över resultatet. Det känns tungt helt enkelt. Men, jag hoppas att det kan komma något positivt av det – kanske, som Brit också skriver, […]

Tack Lunarstorm!

09.Jun Allt är förgängligt och teknik åldras. Det är väl känslan när vi nu får höra att Lunarstorm går i graven. Men självklart är det så att Lunarstorm i Sverige bäddat bra när det gäller de beteenden som gör att sociala medier idag är på väg att bli Internet för många. Utvecklingen har visserligen gått fort […]

Facebook är en ny bytesekonomi: användarnytta mot individdata

24.Maj Diskussionen om Facebook handlar inte bara om personlig integritet utan också om uppkomsten av en ny ekonomi: en nätverksekonomi där användaren kan välja att betala för sitt användande av tjänsten med sin data istället för att betala prenumeration eller användaravgift.

Hör du vad de säger om dig på Twitter?

14.Dec Den stora diskussionen just nu inom sociala medier är hur företag ska kunna räkna hem sociala medier. Kan man mäta det? Kan man räkna hem ROI? Vi har tidigare skrivit om mätningen men det som lätt glöms bort är att minst lika viktigt är att faktiskt lyssna och lära. Sociala medier är inte bara ännu […]

Att mäta sociala medier en del av strategin

19.Nov Fler och fler företag börjar att på ett strukturerat sätt arbeta med sociala medier. Att göra en sociala mediestrategi är det bästa sättet att strukturerat hantera ett företags närvaro i de sociala medierna.Vi på JMW arbetar konstant med alla delar av sociala medienärvaron – vi förstår vad det handlar om :). Första året blir det […]

Twingly Channels en del av demokratiseringen av informationsflödet

01.Okt Twingly, en svensk wonderboy som hittade en nisch och fortsatte att utveckla den tillsammans med de traditionella medierna och bloggarna har idag lanserat Twingly Channels. Deras idé innebar att de ställde sig mellan traditionella medier och nya medier och såg till att synkronisera och synergera de gamla medierna med de nya genom sin bloggpingtjänst (under […]

Offline + Online = Wow!

05.Aug Fler och fler företag börjar inse hur sociala medier förändrat medielandskapet, och värdet av att ha någon form av närvaro. En del gör trevande försök. Ett fåtal lyckas riktigt bra. Framöver kommer vi att se fler och fler som integrerar sin verksamhet offline och sin onlinenärvaro och på riktigt kan dra nytta av den. Det […]

Sociala medier konsoliderar och blir på riktigt

02.Jul En liten men ändå intressant bomb slog ner här på morgonen. Såklart via Twitter. Springtime väljer att köpa och gå samman med både pr-byrån Mahir och byrån Early October och de kommer finnas under Springtimeparaplyet vilket kraftigt stärker deras plats i sociala medier. Den rent faktiska sammangåendet och konsekvenserna, och outcome av det hela tänker […]