Allt postat av Deeped Niclas Strandh

Sofia och Siri gör sin praktik på PR-byrå

19.Apr Vårens praktikanter Sofia och Siri är på plats vilket vi är tacksamma för. Två skarpa hjärnor som direkt visat prov på att de båda kommer bli väldigt duktiga kommunikatörer. Några vi får se till att hålla hårt i framöver. Sofia Persson läser MKV och marknadsföring i Jönköping. En vass skribent med god känsla för färg […]

Facebookskandalen och hur det påverkar marknadskommunikationen

06.Apr   Facebook är i den värsta kris de varit sedan de startade. Den kommer påverka alla som idag arbetar med marknadskommunikation på sociala medier. Vi på JMWGolin följer det intensivt och beskriver några av de effekter som blir och vad man som marknadsförare kan behöva tänka på just nu. Diskussionen har varit komplex och många […]

Vad marknadsförare behöver tänka på runt Facebooks förändring av algoritmen

23.Jan Facebooks förändring av algoritmen slog ner som en bomb i mediarapporteringen för någon vecka sedan. Efter att röken lagt sig lite kan de flesta notera att det kommer innebära stora förändringar men är en logisk fortsättning på den väg som Facebook valt sedan något år: att se till att användarna trivs. Jag går igenom vad […]

Ansvarsfullt kul – en bra påminnelse från vår systerbyrå FCB

14.Dec I en bransch där kreativitet och galenskap ibland ses som något positivt kan det ibland gå över styr. I december är det många företag som har julfester och julavslutningar. Det ska vara roligt för alla – inte bara för några. Tyvärr visar det sig ibland att det är vid dessa tillfällen som många av de […]

Biohacking – att utveckla ett bättre mänskligt liv

24.Maj En rörelse som växt senaste tre-fyra åren är biohacker-rörelsen. En hel del höjde också på ögonbrynet när SJ gick ut med att man nu kan använda ett chip inopererat i handen för att åka tåg. Samtidigt finns det starka indikationer att Apple håller på att ta fram sensorer för Apple Watch som ska mäta mycket […]

Facebook gör det ännu bättre för företag

11.Feb Inatt släppte Facebook den nya designen för sidhantering. Vad är det som är nytt? Mycket som gynnar konversationen mellan dig som företag och de som valt att följa dig. Vi kommer att fortsätta att berätta om nya funktioner men de viktigaste handlar om hur du som administratör slipper oroa dig för att du blir synlig […]

Facebook Places – företagets fysiska närvaro på Facebook

15.Jan Facebook utökar ständigt sitt erbjudande om att ”bli internet”. Med sina snart 600 miljoner användare rör vi oss mot en punkt där varumärkens närvaro på Facebook blir en hygienfaktor – lika självklart som att ha en hemsida. Att aktiva arbeta med sin Facebooksida, utöka den med ytterligare funktionalitet respektive att berätta och integrera Facebooknärvaron i […]

Gräsrötterna skapar – partierna sprider?

22.Sep Även om det fortfarande kan flyttas några röster hit eller dit i det svenska valet, så har vi i stort facit i hand, och för mig ligger det en mörk skugga över resultatet. Det känns tungt helt enkelt. Men, jag hoppas att det kan komma något positivt av det – kanske, som Brit också skriver, […]

Tack Lunarstorm!

09.Jun Allt är förgängligt och teknik åldras. Det är väl känslan när vi nu får höra att Lunarstorm går i graven. Men självklart är det så att Lunarstorm i Sverige bäddat bra när det gäller de beteenden som gör att sociala medier idag är på väg att bli Internet för många. Utvecklingen har visserligen gått fort […]

Facebook är en ny bytesekonomi: användarnytta mot individdata

24.Maj Diskussionen om Facebook handlar inte bara om personlig integritet utan också om uppkomsten av en ny ekonomi: en nätverksekonomi där användaren kan välja att betala för sitt användande av tjänsten med sin data istället för att betala prenumeration eller användaravgift.