Samuel Garlöv

Creative Director och partner

Creative director och partner på JMW. Är statsvetare i grunden som knackat dörr i USA för Obamas räkning. Under studietiden i Kalifornien fastnade han för engagerande kommunikation nära intressent och konsument. Har byggt flera maskiner och sprungit fyra Stockholm Marathon. Gillar jeans, AIK, köksinredning och har tagit rollen som kontorets mood manager till fredagsölen.

Digitala fotavtryck av Samuel

Så räddar vi reklamen

15.Nov Det har skrivits mycket i branschmedia om reklamens samhällsroll och ansvar på senaste tiden. Nu senast Per Grankvists läsvärda artikel och intervjun med Kristofer Andersson här i Resumé. Värt att ta på allvar om man som jag älskar att jobba med reklam och kommunikation. Varför? Vi svenskar gillar inte reklam. Tidigare i år släppte Sveriges [...]

Får USA sin första kvinnliga president idag?

08.Nov Christer Björkin från vår systerbyrå The Content Family är på plats i USA och lämnar här en reflektion om presidentvalet i natt. ………………………………….. På plats i USA kan jag nu konstatera att den smutsigaste presidentkampanjen i USA:s historia går mot sitt slut. Idag ska det avgöras, Trump eller Clinton. I Washington D.C. är experterna eniga. [...]

Samuel Garlöv
E-post:
samuel.garlov@jmw.se
Telefon:
+46 (0)8-53 48 07 50
Mobil:
+46 (0)701 497 826