Allt postat av Samuel Garlöv

Kändisarna på SXSW i Austin

07.Mar På fredag startar årets upplaga av SXSW Interactive i Austin. Kortfattat kan SXSW Interactive beskrivas som TedTalks kombinerat med paneler från Cannes Lions som möter CES. Vi är fem personer som åker från JMW i år. För mig personligen blir det femte året i rad. Utan tvekan en av årets höjdpunkter. Ett gäng intensiva och [...]

Varumärken i förändring på Most Contagious

04.Jan Jag och kollegan Thomas besökte Most Contagious i London för första gången. Eventet görs i regi av Contagious som är ett magasin/konsultverksamhet för nyskapande och innovativ reklam. Varje år samlar de företag och marknadsförare från hela världen för samtal, föreläsningar och inspiration. Anledningen till att vi var där var först och främst då vår annonslösning [...]

Beroendeframkallande teknik

14.Dec Nu har vi släppt en ny film som en del i kampanjen #NyaMöjligheter för Microsoft. Den första filmen lyfte farorna med att inte göra back up på alla foton och videofilmer i mobilen.  Nu fokuserar vi på Windows 10 med touch. Har du någon gång haft en PC med touchskärm så är det svårt att gå [...]

Så räddar vi reklamen

15.Nov Det har skrivits mycket i branschmedia om reklamens samhällsroll och ansvar på senaste tiden. Nu senast Per Grankvists läsvärda artikel och intervjun med Kristofer Andersson här i Resumé. Värt att ta på allvar om man som jag älskar att jobba med reklam och kommunikation. Varför? Vi svenskar gillar inte reklam. Tidigare i år släppte Sveriges [...]

Får USA sin första kvinnliga president idag?

08.Nov Christer Björkin från vår systerbyrå The Content Family är på plats i USA och lämnar här en reflektion om presidentvalet i natt. ………………………………….. På plats i USA kan jag nu konstatera att den smutsigaste presidentkampanjen i USA:s historia går mot sitt slut. Idag ska det avgöras, Trump eller Clinton. I Washington D.C. är experterna eniga. [...]

Nya möjligheter med teknik

03.Nov Under några månader kommer vi tillsammans med Microsoft att dela med oss av en massa smarta tips på hur du kan få ut mer deras produkter och tjänster. Vi kallar det här initiativet #NyaMöjligheter. Vi löser problem, frigör tid för annat, inspirerar till samarbete och kreativitetslusta. Först ut så här i höstlovstider fokuserar vi på [...]

JMW till Most Contagious

01.Nov Vi är stolta över att den interaktiva scannerannonsen vi gjorde tillsammans med Microsoft nu kommer ställas ut på årets Most Contagious i London. Som grädde på moset har kampanjen även nominerats till Spinn i kategorin Årets Innovation. Kampanjen ”Bär rätt. Bär lätt.” genomfördes i våras med syftet att kommunicera den unikt låga vikten på en [...]

Donera oanvända twittertecken till Läkare i Världen

12.Apr Tillsammans med IVEO fortsätter vi vårt pro bono-arbete för Läkare i Världen. Vi har gått vidare på inslagen bana med att leta oanvända ytor för kommunikation där vi kan låta människor donera annonsyta till Läkare i Världen. På så sätt hjälper vi dem spara in annonspengar som istället kan gå till kärnverksamheten, d.v.s. att hjälpa [...]

Intryck från SXSW Interactive 2016

21.Mar Årets SXSW Interactive är slut. Min jetlag börjar lägga sig och tankarna falla på plats. Jag kan konstatera att det återigen var en väldigt bra och rolig resa. JMW hade fem personer på plats i år och mellan oss täckte vi nästan in 70 programpunkter på tre dagar. Det här är dock min personliga summering. [...]

Blod, svett och mjuka batterier

13.Mar Då var dag två avklarad på SXSW Interactive 2016. En mer än späckad dag schemamässigt och där värmen kom tillbaka vilket innebar en del svettningar när jag joggade mellan de olika programpunkterna. Nyinköpta skor gav även lite blodsutgjutelse framåt eftermiddagen. I should know better. Men vill man vara fin får man lida pin. Ett av [...]