Allt postat av Samuel Garlöv

Buddy Check vinner ett Adweek Project Isaac Award

23.Sep I dag är vi lite extra stolta och glada. Tillsammans med vår uppdragsgivare The Absolut Company har vi belönats med ett Project Isaac Award för appen Buddy Check. Project Isaac Award delas ut av tidningen Adweek med syftet att hylla uppfinningar och innovation i media, reklam och marknadsföring. Buddy Check är en app som hjälper [...]

Världens sista idé

18.Aug Den här bloggposten har säkert redan skrivits. Men ledighet och semester ger tid till eftertanke. Lite farligt ibland då resultatet kan leda till huvudvärk. På senaste tiden har jag funderat på när alla idéer kommer att ta slut. Inte bara mina. Utan hela världens. En tanke som ger mig lika mycket huvudvärk som när jag tänker [...]

Varför ska någon bry sig?

10.Jul Varför ska folk egentligen bry sig om det du och jag kommunicerar. En ny tjänst där. En ny godissmak här. Informationsmängden om nyheter är enorm. Det äter tid som vi inte har. Så om något ska fastna måste du börja tänka i former av att du ska engagera snarare än avbryta. Och vad engagerar? Ska [...]

Starbucks Gärdet nästa?

09.Jul Jag har länge gillat Starbucks. Först för att det var en symbol för att vara utomlands. Man var oftast på väg. Starbucks var spännande och nytt. Idag gillar jag dem främst av andra anledningar. Mest för att de är duktiga på vad de gör. Duktiga på produktutveckling, kommunikation och i sitt varumärkesarbete. Starbucks är en [...]

SXSW: Hudnära teknik och smartare prylar

26.Mar Blanda inte in teknik om det inte löser ett problem eller uppfyller ett behov. Det är en viktig slutsats jag tar med mig från mitt andra besök på SXSW i Austin. Teknik är inte lösningen på allt. Tänk bara på hur många onödiga appar det finns som ingen använder. Men rätt använt kan teknik vara [...]

SXSW: Lego bygger vidare online

08.Mar Lego bygger vidare online Som liten älskade jag Lego. Det fanns inget bättre än att få breda ut sig på vardagsrumsgolvet med mitt riddarlego. Även om jag inte leker med Lego i dag så håller jag koll på vad som händer med företaget och därför var jag spänd på att höra hur de arbetar digitalt [...]

SXSW: Snorkråkor i datan

07.Mar Big data i sjukvården är ett tema som dyker upp i våra förprickade schema här på SXSW i Austin. Om förra årets program gjorde ett bra jobb med att förklara vad big data är så ser vi år flera programpunkter där vi får förklarat för oss till vad och hur man kan använda det. Ett [...]

JMW besöker SXSW i Austin

05.Mar Våra väskor är packade. Här finns sköna skor, anteckningsblock, penna, kamera, dator, extra adapter till el-kabeln, mobilladdare och ett mycket noggrant planerat föreläsningsschema. En liten men taggad JMW-delegation är redo för South by Southwest Interactive eller SXSW i Austin. Vi ska på konferens. Eller festival. Det beror lite på vem man pratar med. Vissa kallar [...]

Samarbeten jag vill se 2014

02.Jan Varumärkessamarbeten är inget nytt. H&M har under flera år samarbetat framgångsrikt med kända internationella designers som fått ta fram egna kollektioner åt modejätten. Ett sätt för H&M att höja modegrad, pris och status. I godishyllan såg vi ett gott samarbete mellan Polly och Ahlgrens bilar och min personliga favorit, Lilla Köksbryggeriet gjorde under 2013 en [...]

Min trendspaning 2014

17.Dec