Allt postat av Samuel Garlöv

Välkommen Patrick!

11.Sep Säg hej till höstens praktikant Patrick Mattisson. DJ by night och framtida kommunikationsgeni by day. Ska vi vara ärliga så känner vi Patrick lite sedan tidigare. Vi träffade faktiskt honom under tiden då han skrev sin C-uppsats om lanseringskampanjen för Max Green-familjen som vi arbetat med. Han gillade oss och vi honom. Patrick, som ursprungligen […]

Två nomineringar i SABRE Awards

20.Apr Vi är ruskigt glada och stolta över att ha fått två nomineringar i den europeiska pr-tävlingen SABRE Awards. Tillsammans med våra uppdragsgivare Microsoft och UPS är vi nominerade i kategorierna; bästa Guerilla Marketing och bästa PR-kampanj inom Transport & Logistik. Med Microsoft är det kampanjen Bär rätt. Bär lätt. som nominerats och för UPS är det […]

Trendspaning från SXSW 2017 i Austin

08.Mar För femte året i rad har vi på JMW ett team som besöker SXSW Interactive i Austin. Enkelt sammanfattat är SXSW Interactive en blandning av tusen TED talks, panelsamtal från Cannes Lions och teknikmässan CES komprimerat under fem intensiva dagar. En härlig samling av tankar, inspiration och framtidsspaningar inom kommunikation, teknik, mat och underhållning. Den […]

Kändisarna på SXSW i Austin

07.Mar På fredag startar årets upplaga av SXSW Interactive i Austin. Kortfattat kan SXSW Interactive beskrivas som TedTalks kombinerat med paneler från Cannes Lions som möter CES. Vi är fem personer som åker från JMW i år. För mig personligen blir det femte året i rad. Utan tvekan en av årets höjdpunkter. Ett gäng intensiva och […]

Varumärken i förändring på Most Contagious

04.Jan Jag och kollegan Thomas besökte Most Contagious i London för första gången. Eventet görs i regi av Contagious som är ett magasin/konsultverksamhet för nyskapande och innovativ reklam. Varje år samlar de företag och marknadsförare från hela världen för samtal, föreläsningar och inspiration. Anledningen till att vi var där var först och främst då vår annonslösning […]

Beroendeframkallande teknik

14.Dec Nu har vi släppt en ny film som en del i kampanjen #NyaMöjligheter för Microsoft. Den första filmen lyfte farorna med att inte göra back up på alla foton och videofilmer i mobilen.  Nu fokuserar vi på Windows 10 med touch. Har du någon gång haft en PC med touchskärm så är det svårt att gå […]

Så räddar vi reklamen

15.Nov Det har skrivits mycket i branschmedia om reklamens samhällsroll och ansvar på senaste tiden. Nu senast Per Grankvists läsvärda artikel och intervjun med Kristofer Andersson här i Resumé. Värt att ta på allvar om man som jag älskar att jobba med reklam och kommunikation. Varför? Vi svenskar gillar inte reklam. Tidigare i år släppte Sveriges […]

Får USA sin första kvinnliga president idag?

08.Nov Christer Björkin från vår systerbyrå The Content Family är på plats i USA och lämnar här en reflektion om presidentvalet i natt. ………………………………….. På plats i USA kan jag nu konstatera att den smutsigaste presidentkampanjen i USA:s historia går mot sitt slut. Idag ska det avgöras, Trump eller Clinton. I Washington D.C. är experterna eniga. […]

Nya möjligheter med teknik

03.Nov Under några månader kommer vi tillsammans med Microsoft att dela med oss av en massa smarta tips på hur du kan få ut mer deras produkter och tjänster. Vi kallar det här initiativet #NyaMöjligheter. Vi löser problem, frigör tid för annat, inspirerar till samarbete och kreativitetslusta. Först ut så här i höstlovstider fokuserar vi på […]

JMW till Most Contagious

01.Nov Vi är stolta över att den interaktiva scannerannonsen vi gjorde tillsammans med Microsoft nu kommer ställas ut på årets Most Contagious i London. Som grädde på moset har kampanjen även nominerats till Spinn i kategorin Årets Innovation. Kampanjen ”Bär rätt. Bär lätt.” genomfördes i våras med syftet att kommunicera den unikt låga vikten på en […]