Tagg: jeremiah owyang

Fem epoker i webbens sociala utveckling

24.Maj Jeremiah Owyang är en av mina största inspirationskällor dels för sin förmåga att göra allt oerhört begripligt dels för sina många års erfarenheter av att hands on arbeta med sociala medier. Det här är mannen som vet vad han talar om- När han då ber om hjälp ställer jag förstås upp! Det här är en […]

BEFRIAD ZON: Mäh … det är ju Al Gore! Mannen för sociala medier. Också.

11.Nov De senaste veckorna har jag letat efter mannen i mitt liv. Mannen som kommer få företagsledare att förstå sociala medier. Jag har spånat mina tankar med bland annat Martin Jönsson och Mikael Zackrisson samt några andra som är viktiga i den svenska sociala medieutvecklingen i relation till företagsledare. Jag efterlyste helt enkelt vem som kan […]

Jahapp…bloggar är ute…

21.Okt Ganska roligt att skriva en postning med den rubriken samma dag som jag just pratat bloggar, skrivit om varför företag ska ha bloggar och blivit intervjuad om bloggar. Det gäller ju att hänga med….tipstack till Jeremiah Owyang via Twitter om Wireds artikel där man kan läsa att mikrobloggar, bilddelningssajter och Facebook är sååååååå 2004 dvs […]

Företagshemsidor och deras irrelevans

27.Jul Min guru Jeremiah Owyang skrev  för några veckor sedan återigen om hur företagens hemsidor egentligen mer är Google och i maj kallade han företagshemsidor till och med för irrelevanta. The corporate website: An unbelievable collection of hyberbole, artificial branding and pro-corporate content. ”Artificial branding” (bra uttryck) och vi känner alla igen oss i hur ”hyperbole” […]