Tagg: PR och kommunikation

PR-flipparna 2016 – här är hela listan!

21.Dec Det är dags att summera PR-året 2016. Ett år som ville vara annorlunda. Ett år som kanske ville ruska om och få oss stanna upp och fundera. Som traditionen bjuder summerar vi på JMW årets PR-flippar och floppar. Först ut är årets PR-flippar. Donald Trump. Han var den omöjliga kandidaten. Men trots att han var […]

#DumpKelloggs – backlash för företag som tar ställning?

05.Dec Allt fler företag är tydliga med sina värderingar. Allt fler varumärken tar ställning. Värderingar och ställningstaganden har blivit en del i marknadskommunikationen. Det förklaras ofta med att om företag och varumärken ska vara relevanta för ”millenials” – måste de ta ställning. ”Millenials” förväntar sig att varumärken de konsumerar ska dela deras värderingar. Under de senaste […]

Sex kommunikationstrender från det amerikanska presidentvalet

22.Nov Det har gått snart två veckor sedan det amerikanska presidentvalet. Det överraskande resultatet har analyserats fram och tillbaka. Och många har försökt förklara det oväntade resultatet. Jag har försökt sammanfatta några kommunikationstrender som blev tydliga i valet och som vi som kommunikatörer måste förhålla oss till framöver: Falska nyheter är här för att stanna Under […]

Seger och medieträning på agendan för Erik Hamrén

09.Okt Ikväll spelar Sveriges fotbollslandslag mot Lichtenstein i EM-kvalet och en seger krävs för att hålla drömmen om EM i Frankrike vid liv. Men fokus kommer inte bara vara på det som sker på plan, vi är många som intresserat kommer att följa hur Erik Hamrén och Svenska Fotbollförbundet hanterar mediebevakningen. Självklart borde Hamrén bort här […]

”När världen ziggar, zagga.” – 3 bevis på att mäklarbranschen förstått PR

24.Apr Vad är det perfekta hemmet? En alltid aktuell fråga som kan diskuteras ur ett oändligt antal vinklar. Oavsett om det gäller bostadsbrist, miljonprogram, gröna vågen eller vårens trendigaste inredning, så är frågan om det perfekta hemmet – alltid på tapeten. Intresset för det perfekta hemmet märks inte minst i det stora antalet inredningsmagasin, bloggar och […]

Rapport från Cannes, dag -1

21.Jun Nu har vi i PR-juryn nästan gjort vårt. Lejonen och Grand Prix är utsedda. Juryns shortlist är publicerad på bland annat Dagens Medias hemsida. Återstår gör nu bara morgondagens presskonferens och prisutdelning sedan är mitt ansvar i Cannes över. Det finns många erfarenheter och lärdomar som jag fått under dessa fem dagar fyllda av intensiva […]